sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Löytöjä

Meillä kaikilla on niitä omia suosikkejamme, joita hankimme kerrasta toiseen. Vaatepuolella minulla ykkösenä listalla on varmaankin neuletakit: fiftari, vintage, moderni. Niitä löytyy vaatekaapistani iso kasa ja kuinkahan monta kertaa olen mieheni kuullut minulle sanovan:

- Sinullahan on jo juuri tuollainen.
- Ei minulla juuri tällaista ole. Ne kaikki muut ovat hieman erilaisia, katsos...

Mutta ne vain ovat osa minua. Ja tuntuvat hyvältä päällä. Ja uskokaa tai älkää, mutta käytän kaikkia niistä, niin housujen, hameiden kuin mekkojenkin kanssa. Ne vain tuovat kotoisen olon.

Korumaateriaaleissa yksi suosikeistani ovat kapussit, joissa on keskellä kristalli. Aiemmin olen löytänyt harvinaisia Swarovskin sellaisia: mustia, huurrettuja kirkkaita ja meripihkan sävyisiä. Alla kuva mustista ja huurretuista.

Mustat

 
Huurretut valkoiset


 Ja nyt siis tämä viimeisin löytö: 1950 luvulta peräisin olevat saksalaiset lasikapussit, jotka muistuttavat kuukiveä, mintunsävy voisi kuvata näitä parhaiten. Mintunsävy kapusseissa on pirteä ja kuukivimainen efekti tuo niihin pehmeyttä. Täydellinen yhdistelmä. Näissä ei ollut valmiiksi kristalleja, mutta löysin niihin sopivat, myös vintagea, eli 1950 luvun saksalaiset kristallit, jotka näkyvät myös kuvassa. 



Löytö sopii hienosti myös tähän kevääseen ja Pantonen kevään sävyihin: vihreä Hemlock löytyy alla olevasta sävykokoelmasta. Sen voisi yhdistää mihin tahansa alla olevaan pastelliin. Oma suosikkiyhdistelmani kuitenkin Hemlockin kanssa muodostuu romanttisesta, vintage henkisestä Violet Tulipista tai rauhoittavasta Placid blue sävystä. Mikä on sinun suosikkiyhdistelmäsi?


2 kommenttia:

  1. Aivan mahtavat nuo saksalaiset vintage-kapussit! No, hiukankin vihreäänsiniseen viittaavaa, niin minä olen myyty ;-)

    VastaaPoista
  2. Ne on muuten aivan ihania! Ajattelin yhdistellä erivärisiin kristalleihin, katsotaan mitä syntyy loppujen lopuksi :)

    VastaaPoista

Ilahdun vierailustasi!