torstai 27. maaliskuuta 2014

Hiljaisuus



Mitä se siellä puuhaa kun on täysin hiljaista? No sairastetaan oikein urakalla ja siinä välissä mitä jää aikaa, olen kerrannut siemenhelmitekniikoita. Koko koruiluun aloitin vuonna 2003 siemenhelmitöistä, jotka kuitenkin jäivät aika nopeasti unholaan kaiken muun kiinnostavan tullessa tilalle. Nyt olen jälleen innostunut niistä uudelleen ihan toden teolla, eikä kyllä ihme, koska pidän pienestä pipertämisestä. 

Isot siemenhelmityöt eivät innostaneet aiemmin, eivätkä tälläkään hetkellä. Eniten olen innostunut vintage tyyppisten korvakorujen tekemisestä. Tässä ensimmäistä viritystä (sori, nyt on huono kamerakuva aamuvalossa sutaistuna), joista olen jo todella innoissani. Monia muita töitä on aloitettuja pöydällä, kunhan keksin vain miten jatkan mistäkin eteenpäin. Mutta kyllä täällä siis tapahtuu ja toivottavasti kohta on enemmänkin näytettävää.

Tämä pari onnistui suhteellisen hyvin, mutta seuraavaan muutin jo hieman tekniikkaa niin, että tein korut kahdella neulalla ja langalla, koska haluan, että korut ovat kestäviä eikä niitä tarvitse varoa käytössä. Itselläni on lisäksi melko paksut korvanlehdet joten tapin riittävä pituus pitää myös ratkaista. Mutta siinähän minulle on tekemistä seuraavien öiden varalle :)

Keväistä viikkoa!

1 kommentti:

  1. Kauniit!
    Minä niin haluaisin opetella siemenhelmi-helmiä, mutta pelkäänpä että silmäni eivät kestäisi sitä tihrustamista.

    VastaaPoista

Ilahdun vierailustasi!